مهمترین اخبار بازارهای مالی - بهمن 1402


زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاریخ انتشار : 1402/12/27

مهم ترین اخبار بازارهای مالی

برخی از خبرهای ماه جاری، از اهمیت ویژه‌ای برای تریدرها برخوردار هستند. در ادامه به خبرهای حائز اهمیت ماه بهمن1402 پرداخته شده است. به دلیل تاثیرات اخبار روی بازار، انجام معامله در زمان انتشار خبر به تریدرها توصیه نمی‌شود. از این رو اطلاع داشتن از زمان خبرها به انجام معاملات بهتر کمک خواهد کرد. خبرهای مهم بازار فارکس، اول هر ماه توسط تیم رابین سود پوشش داده خواهد شد تا تریدرها حین انجام معاملات آگاهی لازم را داشته باشند.  

(USD) advanced GDP - آمار تولید ناخالص داخلی

پنجشنبه 5 بهمن

آمار تولید ناخالص داخلی، وسیع‌ترین معیار فعالیت اقتصادی و معیار اولیه سلامت اقتصاد است. ساعت 17 روز پنجشنبه این خبر را روی دلار خواهیم داشت. آخرین ارزش اعلام شده برای این ارز 4.9% بوده و برای ارز موردنظر رشد پیش‌بینی شده است. 

(USD) CB consumer confidence - شاخص اطمینان مصرف‌کننده

سه‌شنبه 10 بهمن

شاخص اطمینان مصرف‌کننده یک شاخص مهم برای مخارج مصرف‌کننده است که اکثر فعالیت‌های اقتصادی را تشکیل داده است. این خبر به صورت ماهیانه و آخر هر ماه منتشر می‌شود. آخرین ارزش شاخص 110.7 بوده است.

تقویم خبری بهمن

تقویم خبرهای بهمن ماه 1402

(USD) federal funds rate - نرخ بهره فدرال رزرو

چهارشنبه 11 بهمن

اعلام نرخ‌های بهره فدرال رزرو عامل اصلی در ارزش‌گذاری ارز هستند. نرخ بهره ارزش خبری بیشتری برای تریدرها و دارد و بیشتر از شاخص‌های دیگر به آن میپردازند. طبق آخرین ارزش منتشر شده این شاخص 5.5% و انتظار رشد برای شاخص را داریم.

(USD) FOMC statements - بیانیه شورای مرکزی فدرال

چهارشنبه 11 بهمن

اف او ام سی ابزار اولیه‌ای است که برای برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران در مورد سیاست‌های پولی استفاده می‌شود. 
این خبر شامل رای سرمایه‌گذاران و توضیحاتی در مورد شرایط اقتصادی است. رای سرمایه‌گذاران در مورد موضوعاتی مانند نرخ بهره و سایر اقدامات سیاسی بوده که با آرای خود بر آن تأثیر گذاشته‌اند. مهم‌تر از همه، در مورد چشم‌انداز اقتصادی بحث می‌کند و سرنخ‌هایی را در مورد نتیجه رای گیری‌های آینده ارائه می‌دهد. 

(GBP) BOE monetary policy report - گزارش قوانین بانک مرکزی انگلیس

پنجشنبه 12 بهمن

این خبر دید ارزشمندی را در مورد دیدگاه بانک از شرایط اقتصادی و تورم ارائه می‌کند. این موارد عوامل کلیدی هستند که آینده سیاست پولی را شکل می‌دهند و بر تصمیمات نرخ بهره آنها تأثیر می‌گذارند. 

(AUD) Cash rate - نرخ بهره

سه شنبه 17 بهمن

نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت عامل اصلی در ارزش‌گذاری ارز هستند. تریدرها معمولا به بیشتر شاخص‌های دیگر صرفاً برای پیش‌بینی چگونگی تغییر نرخ‌ها در آینده نگاه می‌کنند. از این جهت نرخ بهره جزو خبرهای بسیار مهم بوده و دانستن زمان انتشار آن به تریدر در هنگام انجام معاملات کمک خواهد کرد. 4.35% آخرین ارزش در دسترس این ارز است.

(CAD) Employment change - نرخ تغییر استخدام

جمعه 20 بهمن

نرخ تغییر استخدام جزو داده‌های اقتصادی حیاتی است که اندکی پس از پایان ماه منتشر خواهد شد. ترکیب اهمیت و زمان انتشار خبر، تأثیرات شدیدی بر بازار ایجاد می‌کند. تریدرها در این زمان پوزیشنی را باز یا بسته نمی‌کنند. طبق آمار این ارز ارزش 5.8% داشته است.

تاثیر اخبار فاندامنتال

اخبار فاندامنتال یا اخبار فارکس رویدادهایی هستند که بر روند بازار تاثیر می‌گذارند

(USD) Core CPI - شاخص قیمت مصرف‌کنندگان

سه شنبه 24 بهمن

قیمت‌های مصرف‌کننده بخش زیادی از تورم را تشکیل می‌دهند. تورم هم برای ارزش‌گذاری ارز مهم است؛ زیرا افزایش قیمت‌ها باعث می‌شود بانک مرکزی به دلیل احترام به دستور مهار تورم، نرخ‌های بهره را افزایش دهد. میزان گزارش شده برای میزان این ارز 0.3% است.

(USD) Retail sales - شاخص خرده‌فروشی ماهانه

پنجشنبه 26 بهمن

شاخص خرده‌فروشی معیار اولیه هزینه‌های مصرف‌کننده است که اکثریت فعالیت‌های اقتصادی را تشکیل می‌دهد. این شاخص به صورت ماهانه منتشر شده و تأثیرات قابل‌توجهی روی ارز مشخص شده می‌گذارد. 0.6% آخرین مقدار ارزش گذاری شده برای این شاخص است.

(USD) PPI - شاخص قیمت تولیدکنندگان

جمعه 27 بهمن

شاخص قیمت تولیدکنندگان، شاخص اصلی تورم مصرف‌کننده است. زمانی که تولیدکنندگان برای کالاها و خدمات هزینه بیشتری دریافت می‌کنند، هزینه‌های بالاتر معمولاً به مصرف‌کننده منتقل می‌شود. -0.1% آخرین میزان در دسترس از ارزش این ارز است.

پیش‌بینی شخصی شما برای خبرهای پیش رو به چه شکل است؟ نظرات خود را در کامنت با ما در میان بگذارید. 


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram