بررسی جامع وضعیت پراپ در ایران


زمان مطالعه : 10 دقیقه

تاریخ انتشار : 1402/12/27

بررسی وضعیت پراپ تریدینگ در ایران

ترید در بازار فارکس به دلیل داشتن درآمد دلاری تبدیل به شغل اصلی بسیاری از افراد شده است. برخی دیگر نیز ترید را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده و در صورت داشتن زمان آزاد به ترید کردن می‌پردازند. اصلی‌ترین مشکل هر دو دسته سرمایه و ریسک از دست رفتن سرمایه است. برای حل این مشکل پراپ فاندرها شروع به فعالیت کردند.

پراپ

بعد از آموزش، مهم‌ترین مورد برای شروع فعالیت در فارکس داشتن سرمایه است. سرمایه همیشه جزو مشکلات تریدرها بوده و هست. نداشتن سرمایه کافی، ریسک از دست دادن سرمایه و از دست رفتن کل سرمایه از جمله مسائل مربوط به کار در فارکس هستند. برای حل موارد مربوط به سرمایه، شرکت‌های پراپ فاندر به تریدرها سرمایه می‌دهند و در سود با افراد شریک هستند. ضرر هم به عهده شرکت پراپ بوده و شامل حال تریدر نمی‌شود.
برای اطلاعات تکمیلی مقاله پراپ تریدینگ چیست را مطالعه نمایید.

پراپ‌های فعال در دنیا

با توجه به تاریخچه پراپ، اولین پراپ فاندر در سال 2014 فعالیت خود را آغاز نمود. پراپ بین تریدرها جایگاه خود را پیدا کرد و به دنبال آن پراپ فاندرهای بیشتری کار خود را در این حوزه شروع کردند. با بیشتر شدن تعداد پراپ فاندها رقابت بین شرکت‌ها بیشتر شد و برای پیشی رفتن از یکدیگر امکانات به روزی در اختیار کاربران خود قرار دادند. ارائه خدمات بیشتر و بهتر توجه افراد بیشتری را به پراپ جلب کرد و پراپ فاندرها توانستند تریدرهای بیشتری را جذب کنند.

با استفاده از پراپ تریدینگ بدون ریسک سرمایه در فارکس ترید کن

با پراپ تریدرها می‌توانند بدون ریسک از دست دادن سرمایه در بازار فارکس ترید کنند.

پراپ ایرانی

پراپ برای تریدرها حائز اهمیت بود و بسیاری از تریدرهای ایرانی که به طریقی با پراپ آشنا شده بودند، درصدد استفاده از پراپ بودند. به دلیل مشکلات تحریمی داخل ایران همکاری با تعدادی از پراپ‌ها برای ایرانیان دشوار بود و برخی ارائه خدمات برای ایرانیان نداشتند. از این رو شرکت‌های ایرانی پراپ آغاز به کار کردند. این شرکت‌ها فعالیت خود را داخل و یا خارج ایران شروع کردند. با گسترش تعداد پراپ فرم‌ها تریدرهای بیشتری با پراپ آشنا شدند و با دریافت سرمایه از پراپ ترید می‌کنند. در این بین تعداد زیادی پراپ معرفی شدند که صرفا برای سو استفاده و کلاهبرداری برنامه‌ریزی کرده بودند و باعث ایجاد عدم‌اطمینان افراد به پراپ فرم‌ها شدند. این پراپ‌ها اجازه پاس شدن چالش را به کاربر نمی‌دهند و یا بعد از ورود به مرحله اصلی واریز سود را انجام نمی‌دهند. تشخیص و شناسایی اینکه کدام پراپ قابل‌اعتماد است مهم‌ترین نکته هنگام شرکت در پراپ است.

وضعیت پراپ در ایران

درصد کمی از افراد تریدر ایرانی با پراپ و نحوه کار آن آشنایی دارند. در حال حاضر پراپ های ایرانی در حال ارائه خدمات به کاربران خود و جذب مخاطب هستند. شرکت کردن در پراپ و دریافت سرمایه از پراپ در کشور ایران تا به الان به اندازه بقیه کشورهای دنیا شناخته شده نیست و تعداد اندکی از جامعه تریدرهای ایرانی با پراپ و چگونگی عملکرد آن آشنایی دارند. شرکت‌های کلاه بردار باعث ایجاد تفکر نا امن نسبت به پراپ شدند و اعتماد افراد نسبت به پراپ را متزلزل کرد.
تعداد انگشت شماری از پراپ‌های ایرانی توانستند اعتماد تریدرها را جلب کرده و تیم و فعالیت خود را گسترش دهند. به‌غیراز پراپ فاندرهای بزرگ و شناخته شده، پراپ‌های کوچک‌تر بسیاری در این راستا قدم گذاشتند و در تلاش برای دیده‌شدن بین رقبا هستند. جریان مالی که امروزه در زمینه پراپ در حال گردش است کمتر از صد هزار دلار برآورد شده است. تعداد تریدرهای ایرانی در حال حاضر 40 میلیون نفر تخمین زده شده است که حداقل یکبار در بازارهای مالی فارکس و کریپتو ترید کرده‌اند. حدود 20درصد این افراد به صورت حرفه‌ای ترید را دنبال می‌کنند و ترید را به عنوان شغل اصلی یا شغل دوم انتخاب کرده‌اند. یک جامعه در حدود چندصدهزار نفر از  این افراد با پراپ آشنا بوده و در چالش پراپ شرکت نموده‌اند. این عدد روز به روز در حال افزایش است که حاکی از آگاهی بیشتر تریدرها نسبت به مقوله پراپ است.

امکانات و مزایای شرکت در پراپ تریدینگ

تعدادی از امکانات شرکت‌های پراپ

پیشرفت پراپ‌های ایرانی

در ابتدا شرکت‌های پراپ غیرایرانی امکاناتی مانند منتورشیپ به پلتفرم خود اضافه کردند که با به‌روز شدن و استقبال افراد، پراپ‌های ایرانی نیز منتورشیپ را در لیست خدمات خود قرار دادند. برای مثال صحبت با منتور و مشاوره در زمان چالش پراپ رابین سود رایگان بوده و تریدرها می‌توانند در صورت نیاز مشکلات خود را با کمک منتور حل نمایند.
اضافه‌کردن چالش‌های تک مرحله‌ای و یا ورود به مرحله اصلی بدون نیاز به گذراندن چالش از جمله امکاناتی بود که پراپ‌های ایرانی نیز به‌مرور به امکانات خود اضافه کردند. پراپ در ایران و پراپ‌های ایرانی در حال دیده شدن و گسترش هستند و در حال تلاش برای هموار کردن مسیر تریدرها در بازار فارکس می‌باشند. به نظر می‌رسد در آینده نه چندان دور بیشتر از نیمی از تریدرهای فعال به سمت پراپ کشیده شده و قسمت تازه‌ای از فعالیت خود در بازارهای مالی را آغاز کنند. 

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

سجادذوالعلی
خیلی خوبه من تازه اشنا شدم
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
بسیارعالی موفق باشین
حسین قهرمانی
منتور خیلی کمک میکنه برای من که منتورتون خیلی خوب بوده
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
سلام بسیارعالی موفق باشین
Omid
Vaqean prop too iran hnooz ja nayoftade
علیرضا
پراپ ایرانیا بهترن حداقل فارسین ادم متوجه میشه چی به چیه
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
بله درسته
جواد
واقعا درسته کلاهبردار زیاد شد توی پراپ
مرادی
مقاله تاریخچه پراپ را مطالعه کردم بسیار جالب بود
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
سلام سپاس از شما
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram