کدام تحلیل در پراپ بهتر جواب می‌دهد؟ تکنیکال یا فاندامنتال


زمان مطالعه : 4 دقیقه

تاریخ انتشار : 1402/12/27

کدام تحلیل در پراپ بهتر جواب می دهد؟ تکنیکال یا فاندامنتال

تجزیه‌وتحلیل بازار مالی می‌تواند به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند. تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال دو روش متفاوت برای تحلیل بازار هستند و سرمایه‌گذاران اغلب از این روش‌ها برای تحقیق و پیش‌بینی قیمت سهام استفاده می‌کنند. یادگیری در مورد این دو نوع تحلیل بازار می‌تواند به شما کمک کند تا بازار را بهتر ارزیابی کنید. یافتن بهترین شیوه تحلیل قطعا برای موفقیت در چالش‌های پراپ اولین اصل به شمار می‌آید. در این مقاله به مقایسه هر کدام از روش‌های تحلیلی را با یکدیگر و ارزیابی آن‌ها پرداخته شده است. 

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال و تکنیکال دوراه تحلیل روند بازار هستند که سرمایه‌گذاران، مشاوران مالی و سایر مدیران مالی از آنها برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. تحلیل فاندامنتال از شاخص‌های اقتصادی و مالی برای ارزیابی یک سرمایه‌گذاری بالقوه استفاده می‌کند، درحالی‌که تحلیل تکنیکال از داده‌های بازار برای پیش‌بینی قیمت آینده یک سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند.  تجزیه‌وتحلیل فنی می‌تواند برای تعیین زمان انجام سریع سرمایه‌گذاری مفید باشد، درحالی‌که تحلیل فاندامنتال می‌تواند برای تعیین اینکه آیا یک سرمایه‌گذاری در بلندمدت ارزشمند است یا خیر مفید باشد. 

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال فرایند ارزیابی سهام یا ارز بر اساس ارزش ذاتی آن است. سرمایه‌گذارانی که از این روش تحلیل استفاده می‌کنند، وضعیت اقتصاد، شرایط موثر بر صنعت و امور مالی شرکت را در نظر می‌گیرند. سرمایه‌گذارانی که تجزیه‌وتحلیل فاندامنتال را استفاده می‌کنند، ممکن است قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری مربوط به سهام، در مورد درآمدها، دارایی‌ها، بدهی‌ها و هزینه‌های شرکت تحقیق کنند. 

تحلیل فاندامنتال روشی برای ارزیابی ارزش ذاتی یک ارز با تجزیه و تحلیل عوامل مختلف اقتصاد کلان و اقتصاد خرد است. - پراپ رابین سود

تحلیل فاندامنتال روشی برای ارزیابی ارزش ذاتی یک ارز با تجزیه و تحلیل عوامل مختلف اقتصاد کلان و اقتصاد خرد است. 

مزایای تحلیل فاندامنتال

در اینجا برخی از مزایای اصلی که تحلیل فاندامنتال به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد آورده شده است: 
استفاده از رویکرد جامع‌تر: تحلیل بنیادی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا یک شرکت، سهام آن و رابطه آن با اقتصاد را به روشی عمیق‌تر ارزیابی کنند؛ زیرا از داده‌های تاریخی مختلفی استفاده می‌کند. 
اطلاعات بیشتری را در نظر می‌گیرد: این نوع تحلیل همچنین طیف وسیع‌تری از اطلاعات را که ممکن است به قیمت سهام مرتبط باشد، مانند وضعیت اقتصاد در نظر می‌گیرد. 
پیش‌بینی روندهای بلندمدت: تجزیه‌وتحلیل بنیادی همچنین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا روندهای بلندمدت را راحت‌تر پیش‌بینی کنند و به آنها امکان می‌دهد شرکت‌هایی را پیدا کنند که پتانسیل رشد خوب و محصولات یا خدمات سودآور دارند. 

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال ارزیابی سهام بر اساس داده‌های آماری است. سرمایه‌گذاران و مشاوران مالی که تجزیه‌وتحلیل فنی را تکمیل می‌کنند، پتانسیل سرمایه‌گذاری شرکت را با استفاده از نمودارهای سهام و سایر شاخص‌ها ارزیابی می‌کنند. آنها ممکن است داده‌های مربوط به تاریخچه اخیر بازار، قیمت سهام فعلی و حجم معاملات را ارزیابی کنند. این مجموعه‌داده‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا الگوهایی را روی نمودار ایجاد کنند که بعدا می‌توانند برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری استفاده کنند. 

تحلیل تکنیکال با بررسی قیمت‌های گذشته، عملکرد و قیمت در آینده را پیش‌بینی می‌کند. - پراپ رابین سود

تحلیل تکنیکال با بررسی قیمت‌های گذشته، عملکرد و قیمت در آینده را پیش‌بینی می‌کند. 

مزایای تحلیل تکنیکال

امکان ارزیابی سریع‌تر: تجزیه‌وتحلیل تکنیکال می‌تواند روش مفیدتری برای سرمایه‌گذارانی باشد که می‌خواهند سهام را به‌سرعت ارزیابی کنند؛ زیرا بسیاری از ابزارهای مرتبط با آن امکان نتایج فوری تجزیه‌وتحلیل سهام را فراهم می‌کنند. 
امکان تصمیم‌گیری سریع‌تر: ازآنجایی‌که تحلیل تکنیکال می‌تواند ارزیابی فوری سهام را برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر کند، همچنین می‌تواند آنها را قادر سازد تا بسیاری از بازارها را به طور هم‌زمان ارزیابی کنند و تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند. 
ارزیابی عوامل اضافی: این نوع تحلیل همچنین تعدادی از عوامل دیگر را ارزیابی می‌کند که تحلیل‌های دیگر ارزیابی نمی‌کنند، از جمله روان‌شناسی بازار، احساسات و عرضه و تقاضا که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد بر اساس داده‌های فعلی تصمیم‌گیری کنند. 

کدام تحلیل نتیجه بهتری دارد؟

تریدرها می‌توانند از تحلیل فاندامنتال برای تعیین اینکه کدام سهام را بخرند و تحلیل تکنیکال برای تصمیم‌گیری در مورد خریدوفروش آن استفاده کنند. تجزیه‌وتحلیل فاندامنتال همچنین می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا بفهمند چه زمانی چرخه‌های تجاری ممکن است برای یک شرکت بهترین باشد، درحالی‌که تحلیل تکنیکال می‌تواند به تأیید روندها کمک کند. استفاده از هر دوی این تحلیل‌ها ممکن است به شما در بهبود توانایی‌های تصمیم‌گیری و درک بهتر بازار کمک کند. 

برای ارزیابی توانایی خود می‌توانید انواع روش‌های تحلیلی خود را در چالش‌های رایگان رابین سود پیاده‌سازی کرده و در صورت موفقیت تا 50 درصد تخفیف را برای خرید چالش‌های اصلی کسب کنید. در این مسیر منتورها و روانشناسان رابین سود نیز بی‌شک می‌توانند در برداشتن گام‌های جدی‌تر کمک‌کننده باشند. 


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram