نحوه امتیازدهی در چالش‌رابین هودی


زمان مطالعه : 10 دقیقه

تاریخ انتشار : 1403/05/16

رابین سود، از تاریخ 20 تیرماه 1403، 4  نوع چالش در سایت قرار داده، که چالش‌رابین‌هودی یکی از آن‌هاست. قوانین این چالش به صورت کامل در سایت نوشته شده و داخل بلاگ پیشین هم، مفصل در مورد آن صحبت شده‌است که این‌جا چگونگی محاسبه امتیاز آن توضیح داده می‌شود. 

مروری بر چالش رابین‌هودی

چالش رابین‌هودی، با داشتن 3 مرحله‌ی 30 روزه، که تارگت مرحله اول 8 و مراحله دوم و سوم 10 درصد است، درصورت ردشدن تریدر در مرحله اول، هر چند به دفعات متعدد، ریست شده و امکان ترید مجدد به صورت رایگان وجود دارد. البته این فرصت مجدد، در مرحله دوم با واریز مبلغ یک میلیون امکان‌پذیر است، که تریدر مجدد به مرحله اول بازمی‌گردد و می‌تواند دوباره چالش را از سر بگیرد و معلامله کند؛ که این مورد برای مرحله سوم هم صادق است. در انتها هم در صورت موفقیت، فاند یا سرمایه 5000 و 10000 دلاری به تریدر داده می‌شود.

شایان ذکر است که این چالش حداقل 5 روز معاملاتی و ریفاند 200 درصد و سهم در پاداش در حساب real  85 درصد دارد.

مورد حائز اهمیت در چالش رابین‌هودی، منحصر به فرد بودن و عدم وجود چالشی با شرایط مشابه یا در حد آن در سایر پراپ‌فرم‌هاست؛ قیمت شگفت‌انگیز و بسیارپایین آن است که اگر مقایسه خوبی با سایر چالش‌های خود رابین‌سود و یا سایر شرکت‌ها چه ایرانی و چه خارجی انجام دهیم این مورد به درستی خودنمایی می‌کند.

مهمترین نکته در این چالش بی‌نیازی تریدر از پاس کردن مراحل چالش برای رفتن به مرحله بعد است، به این صورت که تریدر می‌تواند بدون تارگت‌زدن، تنها با کسب امتیاز لازم برای رفتن به مرحله بعدی چالش اقدام نماید که در صورت موفقیت نهایی می‌تواند به فاند مد نظر دست پیدا کند.

امتیازدهی

امتیازدهی در چالش رابین‌هودی طی دو بخش انجام می‌شود:

1.     نحوه محاسبه

2.     شرایط

نحوه محاسبه در چالش رابین هودی

رابین‌سود برای این امر رباتی را طراحی کرده که روی امتیاز دهی منفی برنامه‌ریزی شده‌است؛ چون در موارد فنی کاملا برنامه نویسی شده و نقصی برای آن نمی‌توان درنظر گرفت؛ نیاز دارد از تریدر یک سری المان‌ها را بیاموزد، مانند مواردی که فقط شخص تریدر می‌تواند با عملکرد خود روی معاملات تاثیر بگذارد.

این هوش مصنوعی در صورتی به امتیازدهی مثبت فکر می‌کند که بعد از چک کردن دو مرحله  فعلی و قبلی چالش تریدر، به این نکته برسد که هر دوی آن‌ها را به یک نحو گذرانده‌باشد، مثلا در هر دو مرحله، پوزیشن‌ها، تارگت یا دراودان خورده باشند.

این‌جا یک پرسش مطرح می‌شود که در صورت یکسان بودن نتایج دو مرحله، چگونه امتیاز مثبت به تریدر داده می‌شود؟  جواب این سوال بدین گونه بیان می‌گردد که اگر تریدر با تارگت‌زدن در هر دو مرحله، معامله آن‌ها را بسته باشد، باید ربات چک کند، که آیا مرحله فعلی چالش نسبت به مرحله قبلی کمتر در بخش منفی رفته یا خیر؛ اما اگر تریدر equity را در حاشیه پایین‌تر از 0.5 درصد ببرد (برحسب این که چه میزان آن را در منفی برده) قطعا امتیاز منفی خواهد بود؛اما اگر تریدر با خوردن دراودان پوزیشن‌ها را بسته باشد، هوش مصنوعی باید بررسی کند که دراودان در حاشیه بالایی منفی 3 درصدی از بالانس اولیه هست یا خیر. در غیر این صورت قطعا امتیازدهی آن منفی خواهد بود؛ چون بالانس در طول معاملات این شخص به نسبت حاشیه منفی، بیشتر در حاشیه مثبت بوده است. هر چه میزان دراودان از منفی  3.5 درصد کمتر باشد ( برحسب دراودان 5 درصد) امتیاز مثبت‌تری را، تریدر دریافت می‌کند.

شرایط امتیازدهی در چالش رابین هودی

امتیازاعطایی به تریدر بسته به این که مرحله قبلی چالش خود را به چه صورت پایان داده متفاوت خواهد بود:

1-     ریجکتی چالش بعد از خوردن دراودان یا تارگت برای بار اول:

اگر تریدر درصورت خوردن تارگت یا دراودان در معاملات مرحله اول، معاملات مرحله بعدی را با دراودان یا تارگت( یعنی شرایط متفاوت) ببندد، بین 10000 تا 30000 امتیاز منفی دریافت می‌کند که این مقدار بسته به نظر منتور متفاوت خواهد بود.

2-     پارامترهای ثابت

اگر تریدر مراحل چالش را با پارامترهای یکسان یعنی خوردن دراودان یا تارگت به پایان برساند، چندین عامل توسط هوش مصنوعی بررسی می‌شود که به شرح زیر است:

Type of trade      : بسته به این که تریدر کدام یک از استراتژی‌های معاملاتی  fast scalping , normal scalping , swinging  یا day trading  را داشته باشد، شرایط متفاوت است؛ در استراتژی اسکالپینگ که حالت fast از 1 تا 180 ثانیه و حالت normal   بین 180 تا 1800 ثانیه است، هر چه طول زمان معامله به سقف آن نزدیک‌تر باشد، امتیازدهی بهتر انجام می‌شود. در استراتژی سویینگ و ترید روزانه هرچه average position time  بیشتر باشد، امتیاز بالاتری به تریدر داده می‌شود.

به صورت کلی هر چه میانگین طول زمان معاملات بیشتر باشد، میانگین امتیازدهی بهتر و بیشتر خواهدبود به گونه‌ای که در تعداد محدودی از معاملات به علت کوتاهی زمان آن، امتیاز مثبت تریدر به منفی تغییر پیدا ‌می‌کند.

Count of position      : هر چه تعداد کم‌تری از پوزیشن‌ها توسط تریدر گرفته شوند، امتیاز بالاتری به وی تعلق می‌گیرد؛ که عوامل مختلفی می‌تواند روی این مورد تاثیر بگذارد که به قرار زیر است:

-        خود فرد در چالش فعلی؛ هوش مصنوعی چک می‌کند که این تریدر چه میزان فراز یا فرود برای رسیدن به هدف خود داشته و چه تعداد معامله انجام داده تا موقعیت فعلی برسد.

-        خود فرد به نسبت چالش‌های پیشین؛ به این صورت مطرح می‌شود که اگر برای مثال مرحله قبلی چالش را با 17 معامله و  مرحله فعلی را با 25 معامله به پایان می‌رساند، امتیاز منفی دریافت می‌کند؛ زیرا ربات به این صورت برنامه نویسی شده که تریدر حتی‌الامکان با زیر 5 معامله البته به شرط میزان لات کم به نتیجه برسد.)

-        مقایسه فرد با سایر رابین‌سودی‌ها؛ به این صورت انجام می‌شود که رسیدن به تارگت یا دراودان او در این چالش، به نسبت سایرین در چالش‌های مشابه با چند معامله بوده است.

position duratation : در هر مرحله از چالش هر چه قدر زمان پوزیشن‌ها طولانی‌تر باشد، امتیاز بالاتری به تریدر داده می‌شود.

Getting result duration   : ربات در یک چالش بررسی می‌کند که چه مقدار زمان می‌برد تا فرد به نتیجه مطلوب خود برسد.

3-     پارامترها بسته به این که هر دو مرحله از چالش با دراودان یا تارگت به پایان رسیده باشند، فرق داشته باشند:

این حالت با بررسی دو عامل امکان‌پذیر است:

-        Position volume : در صورتی که هر دو مرحله از چالش با تارگت زدن به پایان رسیده باشند، هرچه average position volume  بالاتر باشد، امتیاز بالاتر است؛ که در حالت دیگر یعنی پایان بردن چالش با خوردن دراودان کاملا بالعکس عمل می‌کند.

-        Spread loss : هنگام شروع معامله به علت وجود کمیسیون یا اسپرد، پوزیشن در همان ثانیه اول در بخش منفی رفته و اگر تریدر فورا حساب را ببندد، قطعا امتیاز منفی به او تعلق خواهد گرفت.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

محمدعلی حسینی
واقعا ابداع جالبیه نشون میده شما دلتون نمیخواد ما حساب رو از دست بدیم به هر قیمتی میخواین که داشته باشیم من شنیدم همین مورد رو توی تلفن گفتید ولی عمل‌کردن بهش چیز‌دیگه‌اس
اعظم کریمی
من متن رو کامل خوندم ممنون میشم توی تماس هم بهم توضیح بدین اوکیه؟
سخنگو
والا تا میایم توی تلگرام حرف بزنیم فوری انگ می‌میچسبونن بهمون که هیت میکنی دیس میکنی د.... ولی میخوام بگم قوانین سختی دارید ولی میشه،بهتون اعتماد کرد این که پاس بشیم یا نه مهمه
آیسان دواتی
من فول فاند پلاس رو متاسفانه رد شدم به نظرم با این که اون یک مرحله بود و رابین هودی ۳‌مرحله،ولی با توجه به تغییر قوانین شما میتونم پاس کنم اگه‌خدا بخواد
شجاعی کرمانی
ی موردی هست شما که روانشاس و منتور دارید این مورد وه تارگت نزنیم مورد تاییده؟حس پوچی‌میده به آدم البته من تست نکردم و الان فول فاند پلاس دارم
رویین تن
اول تشکر میکنم از مطالب خوب شما موردی که پیش‌ پیاد اینه که در صورتی من میتونم با امتیاز پاس بکنم که تارگت نزنم ؟؟ یعنی‌میتونه خیالم راحت باشه از این ماجرا؟
موسی
یه سوالی برام پیش اومده اگه من تارگت رو بزنم همزمان به اون امتیاز مدنظر‌شماهم میتونم برسم؟
علی اصغر منتظری
بنظر من این طرح جز اینکه بازم هم به زیان تریدر باشه چیز دیگری ندارد.
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
چرا به ضرر تریدر باشه؟ این که بدون استرس ترید انجام بشه، با امکان ریست و امکان ترید در زمان خبر، چرا ضرر؟
نوشین
من رابین هودی داشتم اتفاقا با امتیاز هم پاس شدم ولی مرحله سوم دراودانم خورد اصلا هم مشکلی نبود و خیلی رضایت داشتم
حجتی
میتونم بپرسم چند نفر با امتیاز‌مرحله اول رو پاس کردن؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ما توی عملکردهای ماهانه و یا دوماهانه همرو قرار میدیم.
فرزاد
سلام. ممنون از مطالب خوب و مفیدی که تهیه میکنید. فقط سوال برام پیش اومده که اگر تارگت ها زده بشه و قوانین رعایت شده باشه (درادون و ریسک و ...) اما به امتیاز مدنظر نرسیم، آیا به مراحل بالاتر میریم؟ و اینکه اگر از دو استراتژی (مثلا نرمال تریدینگ و Day Trading که تقریبا نزدیک به هم هستند) بسته به شرایط بازار استفاده بشه، آیا مشکلی نداره یا فقط و فقط الزام هست از یه استراتژی مشخص پیروی کنیم؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
سلام رابینی عزیز؛ امتیاز کاملا مستقل از تارگت است. اگر تارگت بزنین میرین مرحله بعدی. حالا به عنوان یک راهکار کمکی به تریدرها اگر در طی مدت زمان مشخص شده نتونستید به تارگت برسین با رعایت قوانین، امتیاز میتونه عاملی باشه که رد نشین و به مرحله بعدی برین. در رابطه با بحث استراتژی در صورت قوانین اصلی، محدودیت خاصی وجود ندارد.
ثانی
واقعی هست یا نه ؟ قراره وقتمون تلف شه ؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
چه چیزی واقعیه دوست عزیز ؟ امتیاز دهی ؟ بله بله میتوتید چالش رابین هودی بردارید و تست کنید .
محمدی پور
دیگه استرس ندارم دمتون گرم
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
خداروشکر
میهن پرست
با اکسلی که دارید میشه امتیاز رو محاسه کرد ؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
نه جناب داخل بلاگ کاملا توضیح دادیم .
یاس
با سلام من اصلا از نحوه امتیاز دهی سر درنیاوردم، بعد الان امتیازم دو بار هست داره کم میشه، همش ۷ روز تا پایان مرحله اول دارم، بالای ۳۵ هزار امتیاز داشتم الان اومده رو ۲۳۹۰۰ ، الکی خدای ناکرده کم نکنید که به ۲۴ نرسه
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
سلام خیر اصلا بدون ادله امتیازها کم نمیشه ،خدای نکرده اصلا حق عزیزی رو ضایع نمی‌کنیم. حتما اگر‌تمایل دارید برای دریافت ریزجزییات این مورد به پشتیبانی پیام بدین براتون اکسل رو ارسال کنن تا کاملا براتون شفاف بشه
نیک مرد
من الان وسط رابین هودی ام خوب باشه میام همینجا میگم
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
منتظر نظر ارزشمند شما هستیم عزیزجان
م. عادلی
ینی میشه بهتون اعتماد کرد ؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
چرا که نه ، ما تنها پراپ فرم مستقر در ایران هستیم با شماره ثبت شرکتی. هر موضوعی در خصوص پراپ در رابین سود قابل پیگیری هست
هستی نیک نام
من با پشتیبانی صحبت کردم خیلی این بلاگ بهتره
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
لطف دارید ممنونم، ممنونیم از سردبیر رابین سود
کهنسال
اگه واقعا من امتیاز رو گرفتم و تارگت نزدم واقعا من میرم مرحله بعد ؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
رابین سود تمامی این پلن ها رو برای رسیدن شما تریدر های عزیز به ارامش و ثبات حین ترید طراحی کرده، مطمئن باشید
رضا احمدی
خیلی عالیه این بلاگ های اطلاع رسانی تون
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ممنونم از لطفتون سعی میکنیم برخلاف سایرین، مطالب مورد استفاده و مهم در این بخش بارگذاری بشن
نیما جمعی
من چالش فول فاند برداشتم الان میتونم باهاش ربین هودی هم داشته باشم ؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
خیر جناب دو چالش همزمان امکان پذیر نیست، حتما در این خصوص با پشتیبانی تماس بگرید یا در تلگرام باهاشون در ارتباط باشید
مینا طالبی
اگه من تارگت بزنم میتونم همزمان امتیاز هم گرفته باشم ؟؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
بله همزمان اتفاق میفته بسته به خواست خودتون برحسب امتیاز یا تارگت به مرحله بعد صعود میکنید .در واقع این امتیاز دهی برای این هست که شما نگران فیل شدن چالش نباشید .
احمدی
حداکثر 240000 امتیازه ؟میشه بیشتر گرفت ؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
جناب شما با 24000 میتونید به مرحله بعد برید. حالا اگه بیشتر باشه که شما ترید تمیزتری داشتید قطعا
محدثه امیری
مطمئن باشیم حالا این امتیاز ها بهمون داده میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
قبل این که داخل سایت قرار داده بشن به صورت دمو این چالش ها برای خود رابین سودی ها اجرا شده و خداروشکر موردی نبوده
علی
چه جالب افرین به رابین سود
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ممنونم از لطف شما
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram