کتاب‌هایی که هر پراپ‌تریدری باید بخواند


زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاریخ انتشار : 1403/07/13

جهت کسب دانش ترید، دوره‌های آموزشی متعددی وجود دارد که توسط اساتید و بزرگان این حوزه عرضه می‌شود؛ درحالی‌که مطالعه کتاب‌های منتشرشده توسط نویسندگان خارجی و البته ایرانی می‌تواند کمک به سزایی برای عزیزانی باشد که سودای تریدر شدن در سر دارند. ‌در این بلاگ سعی شده بهترین و مفیدترین کتاب ها برای تریدر را جمع‌آوری کنیم تا با مطالعه آن‌ها مسیر همواری جهت آموزش فراهم گردد.

دیجیتال شدن امور در عصر جدید، مشاغل نوینی را ایجاد کرده که شاید جذاب‌ترین آن‌ها، ترید یا معامله‌گری باشد. از آن‌جایی که متخصصین حوزه ترید درآمد بسیار خوبی کسب می‌کنند، روزانه به تعداد افرادی که می‌خواهند به این حوزه ملحق شوند، افزوده می‌شود. جهت کسب دانش آن، دوره‌های آموزشی متعددی وجود دارد که توسط اساتید و بزرگان این حوزه عرضه می‌شود؛ درحالی‌که مطالعه کتاب‌های منتشرشده توسط نویسندگان خارجی و البته ایرانی می‌تواند کمک به سزایی برای عزیزانی باشد که سودای تریدر شدن در سر دارند. ‌

در این بلاگ سعی شده بهترین و مفیدترین کتاب ها برای تریدر را جمع‌آوری کنیم تا با مطالعه آن‌ها مسیر همواری جهت آموزش فراهم گردد.


تریدر تازه کار، تریدر ثروتمند

نام کتاب : New Trader Rich Trader

نام کتاب: New Trader Rich Trader

نویسنده: استیو برنز

مترجم: مجتبی واحدی

سال انتشار میلادی: 2014

تعداد صفحه: 144

استیو برنز بیش از 20 سال است که با موفقیت در بازار سهام سرمایه‌گذاری و معامله می‌کند و نویسنده هفده کتاب در مورد بورس است. او با مطالعه و بررسی چند صد کتاب یکی از بهترین منتقدان کتاب در مورد تجارت و سرمایه گذاری بوده و به‌عنوان یک معامله‌گر برتر سیستم دارواس در DarvasTrader.com معرفی شده و با وبلاگ وال استریت ژورنال، مجله تریدر، چت با معامله‌گران و مایکل کوول مصاحبه کرده است. برنز همچنین در 3 مجموعه  Trader's Planet، Trader's Magazine و SeeitMarket.com فعالیت می‌کرد.

این کتاب، شرح راز و رمزهای تریدکردن و معاملات بورس از زبان یک حرفه‌ای است که به صورت یک رمان کوتاه با لحنی ساده و داستان گونه نوشته است. در این کتاب جذاب گفتگوی یک استاد و شاگرد که با هم دوست هستند در رابطه با نحوه تجارت و معامه در بورس را می‌خوانید. فوت و فن این کار در لابه‌لای مکالمات این دو به زیبایی و بسیار کاربردی بیان می‌شوند. هر فردی می‌تواند در معاملات واقعی بورس و ترید این نکات را مورد استفاده قرار دهد.

تریدر منضبط


معامله‌گر منظبط، به عنوان یکی از معتبرترین و تأثیرگذارترین کتاب‌ها در حوزه تجارت، به تریدران کمک می‌کند تا با توسعه انضباط فردی و درک عمیق‌تر از روانشناسی بازار، به موفقیت در معاملات خود برسند.

نام کتاب: Disciplined Trader

نویسنده: مارک داگلاس

مترجم: احسان سپهریان

سال انتشار میلادی: 1990

تعداد صفحه: 233

معامله‌گر منضبط، به عنوان یکی از معتبرترین و تأثیرگذارترین کتاب‌ها در حوزه تجارت، به تریدران کمک می‌کند تا با توسعه انضباط فردی و درک عمیق‌تر از روانشناسی بازار، به موفقیت در معاملات خود برسند. نویسنده در این کتاب، به بررسی جنبه‌های روانشناختی مرتبط با ترید می‌پردازد و راه‌کارهایی برای مدیریت بهتر هیجانات و تصمیم‌گیری‌های موثر ارائه می‌دهد؛ هم‌چنین شامل توضیحات و راهنمایی‌هایی است که به تریدران کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در بازارهای مالی را توسعه دهند. داگلاس از تجربیات خود و دیگران برای نشان دادن اهمیت انضباط شخصی و توسعه یک رویکرد علمی و منطقی در معامله‌گری استفاده می‌کند و به خوانندگان یاد می‌دهد که چگونه از دام‌های روانشناختی متداول در ترید اجتناب کنند.

الگوهای شمعی ژاپنی

نام کتاب : Japanese candlestick charting techniques

نام کتاب: Japanese candlestick charting techniques

نویسنده: استیو نیسون

مترجم: کامیار فراهانی‌فرد

سال انتشار میلادی: 1991

تعداد صفحه: 197

استیو نیسون پیشروترین رهبر در استفاده از نمودار شمعی ژاپنی به عنوان ابزاری برای بررسی روند بازار و تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری است. او مالک و اداره کننده Nison Research International به‌عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات مشاوره فنی و سمینار در محل به شرکتهای بزرگ مالی است؛ و با سخنرانی‌های متعدد، تکنیک های خود را به هزاران نفر از جمله اعضای بانک جهانی و فدرال رزرو ارائه داده است.

کتاب کندل استیک استیو نیسون یکی از بهترین کتاب های فارکس و بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال است. در قسمت اول کتاب الگوهای شمعی ژاپنی با بیش از 50 مدل از الگوهای کندل استیک ژاپنی آشنا می‌شوید. در قسمت دوم این کتاب خواهید آموخت که چطور این کندل‌های هیجان آور و قدرتمند با ترکیب دیگر تکنیک‌های غربی می توانند نتایج شگفت انگیزی درمعاملات داشته باشند. کندل استیک‌های ژاپنی در طول چندین قرن گذشته شکل گرفته و تکامل پیدا کرده‌اند.

راهنمای جامع مدیریت حرفه‌ای ریسک

نام کتاب : comprehensive guide to professional risk management

نام کتاب: comprehensive guide to professional risk management

نویسنده: رولف اشلات مان

مترجم: نوید لیلاز

سال انتشار میلادی: 2005

تعداد صفحه: 35

"هر معامله‌گري به جایی میرسد که شروع می‌کند بدنبال جوابهایی  به غیر از روش‌هاي ورود واستراتژيهاي جدید معامله‌گري برود. آنچه بدنبالش می‌گردد، روش‌هاي صحیح مدیریت سرمایه و ریسک است. مدیریت ریسک مشخص میکند که چطور باید مبانی نسبت ریوارد به ریسک را به‌کار برد و توقع‌تان از رویکرد معامله‌گري را مدیریت کرد. مدیریت سرمایه مشخص می‌کند که شما چطور انتخاب می‌کنید که چقدر ریسک روي معامله‌تان داشته باشید و این انتخاب چقدر روي نوسان حساب معاملاتی و افت سرمایه‌تان تاثیرگذار است." آنچه در اینجا مطالعه کردیم بخشید از صفحه اول کتاب مذکور است که می‌توان آن را در گروه بهترین کتاب‌های مورد نیاز تریدران خصوصا فعالان بازار فارکس دانست.

معامله‌گری با ذهن آگاهانه

نام کتاب : Trade mindfully

نام کتاب: Trade mindfully

نویسنده: گری دیتون

مترجم: مائده نعمتی

سال انتشار میلادی: 2014

تعداد صفحه: 605

یکی از مفاهیم کلیدی پوشش داده شده در این کتاب، "ذهن آگاهی" است ، یک حالت ذهنی که به طور سنتی در شرق به دلیل توانایی آن در کاهش استرس و افزایش چشم انداز مطرح می‌گردد. نویسنده همچنین اهمیت اقدامات تجاری با ارزش بالا (HVA) و اقدامات خاصی را که تحت کنترل یک معامله‌گر است ، مورد بحث قرار می‌دهد. با استفاده از این راهنما ، تریدران قادر خواهند بود، استراتژی‌های محکمی را بر اساس ترکیبی از این مفاهیم و شیوه‌ها شکل دهند که منجر به رشد عملکرد معاملات می‌شود.

کتاب «معامله گری با ذهن آگاهانه» اعمال حرفه‌ای روانشناختی و تحقیقات مبتنی بر شواهد را در حرفه تجارت ارائه می‌دهد و همچنین چشم‌اندازهای روانشناختی و مهارت‌های ذهنی مورد نیاز برای موفقیت در دنیای تجارت امروز را پوشش می‌دهد.

. کتاب مدیریت سرمایه رولت ترید

نام کتاب : Money Management Roullete Trader

نام کتاب: Money Management Roullete Trader

نویسنده: دون گای

مترجم: پویان اسحاقی

سال انتشار میلادی: 2014

تعداد صفحه: 88

با توجه به گسترش فعالیت‌ها در بازارهای مالی خصوصا فارکس داشتن اطلاعات کافی از شرایط مختلف بازار می‌تواند تریدر را از ضررهای احتمالی دور نگه دارد. کتاب مدیریت پول تریدر رولت با ارائه راهکارها و تجربه‌های مختلف که در بازار کسب شده یاد می‌دهد با ریسک کم‌تر و البته با مدیریت، سودهای زیادی از سیستم معاملاتی کسب کند. در این کتاب، یک قمارباز، تجربیات خود در مدیریت سرمایه را به طور شفاف بیان می‌کند و با ارائه آمارهای مختلف، بهترین مدل از مدیریت سرمایه و حفظ آن در شرایط‌های مختلف در شناخت دقیق‌تر روندهای معاملاتی کمک خواهد کرد.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

N
جالب بود
امین راد
مثل همیشه عالی
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ممنونم
هستی
من تقریبا برای همه بلاگ ها کامنت دارم😅 اینا اولویت دارن برای خوندن یا نه؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
خوشحالیم قطعا که همراهمون هستید. نه اصلا
رضا خوشنام
ای کاش فایل کتاب هارو هم گذاشته بودید
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
حتما بررسی میشه امکانش بشه حتما قرار میدهیم.
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram