مهاجرت تریدرهای ایرانی با پراپ‌ تریدینگ و اخذ اقامت دائم با ترید


زمان مطالعه : 6 دقیقه

تاریخ انتشار : 1403/07/28

فردی که قصد مهاجرت دارد، باید با توجه به شرایط و مدارک خودش و همچنین قوانین انواع ویزاهای مهاجرتی کشورهای مختلف، بهترین کشور و مناسب ترین نوع ویزا را انتخاب نماید. اما بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ بهترین روش برای کار چیست؟ و... در این بلاگ سعی کردیم به مهاجرت و اخذ اقامت دائم خصوصا برای ایرانیان با ترید و البته با حساب پراپ بپردازیم.

قوانین مهاجرتی هر کشور متفاوت است و همه کشورهای دنیا این امکان را برای اتباع سایر کشورها فراهم کرده‌اند که با گرفتن یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی به آنجه مهاجرت کنند و مادام العمر در آنجا زندگی کنند و از حقوق شهروندی نظیر حق کار و تحصیل برخوردار شوند. از طرفی دیگر فردی که قصد مهاجرت دارد، باید با توجه به شرایط و مدارک خودش و همچنین قوانین انواع ویزاهای مهاجرتی کشورهای مختلف، بهترین کشور و مناسب ترین نوع ویزا را انتخاب نماید. اما بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ بهترین روش برای کار چیست؟ و...
در این بلاگ سعی کردیم به مهاجرت و اخذ اقامت دائم خصوصا برای ایرانیان با ترید و البته با حساب پراپ بپردازیم. 

مهاجرت چیست؟

مهاجرت معمولاً به جابه جایی طولانی مدت اطلاق می‌شود؛  شامل حال گردشگران و بازدیدکنندگان موقتی و کوتاه مدت نیست و مردم معمولاً برای ساخت آینده‌ای بهتر و فرار از مشکلات موجود در کشور خود تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. تحقیقات و آمار نشان داده که مهاجرت هم به نفع کشور مبدأ و هم به نفع کشور مقصد و مهاجرپذیر می‌تواند باشد و این تصور که مهاجران اغلب مصرف کننده و یا به زیان کشور مقصد هستند، کاملا غلط است و مهاجران درآمدزایی بالایی نیز برای کشور مقصد تاکنون داشته‌اند. 

روش های مهاجرت

1. روش مهاجرت با تولد

قوانین مهاجرتی اکثر کشورهای دنیا (مثل امریکا) بدین صورت است که اگر فرزند شما در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را می‌گیرد و شهروند آنجا محسوب می‌شود و می‌تواند پاسپورت آن کشور را بگیرد. 

2. روش مهاجرت با ازدواج

اگر شما با شهروند یا کسی که اقامت کشوری را دارد ازدواج کنید، از این طریق می‌توانید به آن کشور مهاجرت کنید و به همسرتان ملحق شده و با هم در کشور او زندگی کنید. تمامی کشورهای دنیا این امتیاز را برای شهروندانشان قائل شده‌اند که برای همسر قانونی خود درخواست ویزای مهاجرتی دهند. 

3. روش مهاجرت با تحصیل

اگرچه شما با تحصیل در اکثر کشورهای دنیا، جز شهروندان آن کشور محسوب نمی‌شوید و ویزایی که به شما تعلق می‌گیرد از نوع غیرمهاجرتی است و شما بعد از اتمام مهلت قانونی تحصیلتان ملزم به ترک آن کشور هستید، اما این حق برای شما قرار داده شده است که در صورت پیدا کردن کار در آن کشور و یا ازدواج با شهروندان آن کشور ویزای خود را به نوع ویزای مهاجرتی تغییر دهید. 

4. روش مهاجرت با کار

شما از طریق یافتن شغل در کشورهای خارجی، این امکان را دارید که اقامت آن کشور را به دست آورید و بدین صورت علاوه بر آنکه مهارت‌های شغلی متفاوتی کسب می‌کنید، درآمد بیشتری به دست می‌آورید و جایگاه شغلیتان را ارتقا می‌بخشید، می‌توانید آزادانه در آن کشور زندگی کنید و از امتیازات شهروندی آنجا برخوردار شوید. 

5. روش مهاجرت با سرمایه‌گذاری

شما با سرمایه گذاری در کشورهای توسعه‌یافته این شانس را دارید که از شرایط اقتصادی آن کشور استفاده نمایید و علاوه بر کسب درآمد، فرصت مهاجرت مادام العمر به آن کشورها را داشته باشید. 

6. روش مهاجرت با پناهندگی

اکثر کشورهای توسعه‌یافته این فرصت را برای اتباع کشورهای جنگ‌زده و تحت سلطه کمونیست فراهم کرده‌اند که از این طریق به آن کشورها مراجعه کنند. البته این گزینه تنها برای کشورهای جنگ‌زده می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ اما برای اتباع سایر کشورها بدترین گزینه ممکن خواهد بود. 

مهاجرت و دریافت اقامت دائم با ترید

از سال‌های گذشته تا به الان ترید و معامله‌گری در بازارهای مالی، به یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل تبدیل شده است. در این بین، تریدرهای زیادی تلاش می‌کنند تا بتوانند با استفاده از این شغل حرفه‌ای، به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. متاسفانه تمام کشورها برای مهاجرت تریدرها مناسب نیستند؛ به طوری که بهتر است کشورهای مستعد و فعال در بازار های مالی را برای مهاجرت انتخاب کرد. اما لازم به ذکر است که به طور مستقیم نمی‌توان به عنوان تریدر ویزا گرفت و صرف تریدر بودن، نمی‌توان مهاجرت کرد ولی پس جاب آفر تریدر توسط شرکت‌های فعال بازار مالی، ایده دور از ذهن و نشدنی نیست و می‌توان با یک جستجوی حسابی و پشتکار، آفرهای مناسبی پیدا کرد.

متاسفانه تمام کشورها برای مهاجرت تریدرها مناسب نیستند؛ به طوری که بهتر است کشورهای مستعد و فعال در بازار های مالی را برای مهاجرت انتخاب کرد.

اما همان‌طور که همه می‌دانیم، برای پذیرش در این جاب آفر‌ها، باید مثل هر شغل دیگری، کارفرما را قانع کرد که شایسته‌ترین شخص برای این سمت شغلی هستیم و برای اثبات این امر به رزومه و سابقه کاری احتیاج است. اما اکثر تریدرهای ایرانی این کار را بدون مدرک معتبر آموخته‌اند و از آن به‌عنوان شغلی اصلی استفاده نمی‌کنند. در نتیجه، سابقه و مدرکی در کار نیست و برای اثبات سابقه فعالیت و میزان موفقیت در این زمینه، استیتمنت (Statement) معاملاتی حساب‌هاست هم گاها کافی نیست. برخی از افراد هم تصور می‌کنند، اگر در بازار فارکس فعالیت کنند و سابقه معاملاتی خوبی داشته باشند، می‌توانند پس از مدتی تاریخچه معاملات خود را به همراه مهر و امضا از بروکر دریافت کنند و از طریق آن مهاجرت کنند؛ اما مسئله‌ای که باید در این مورد به آن توجه کرد، این است که بسیاری از بروکرهایی که در ایران خدمات خود را ارائه می‌دهند از نظر قانونی اجازه همکاری با افراد ایرانی را ندارند (طبق بلاگ شکاف‌ها (معضلات) پراپ در ایران، از کمبودها تا مشکلات اساسی) و به همین علت از ارائه مدرک چه برای داخل ایران و چه برای مهاجرت خودداری می‌کنند. 

پس برای مهاجرت از طریق تریدری مطمئن‌ترین راه، افتتاح شرکت در حوزه بازار مالی در یک کشور خارجی است؛ که نیازمند سرمایه بالایی است و دیگر هیچ محدودیتی برای همکاری با بروکرهای مختلف ندارد. 
 البته شایان ذکر است که تدریس ترید در آموزشگاه‌های مالی نیز به‌عنوان رزومه انتخابی، مؤثر و با امتیاز بالاست که برای ایرانیان متاسفانه به علت وجود تحریم‌ها، قابل قبول نمی‌باشد. 

غیر از مواردی که بالاتر ذکر کردیم، تحصیل و تمکن مالی نیز می‌تواند از گزینه‌های انتخابی تریدرها برای مهاجرت باشد؛ که در این موارد دیگر نمی‌توان آن‌ را مهاجرت از طریق ترید نامید. 

شرایط مهاجرت تریدرها

برای مهاجرت قانونی تریدرها به کشورهای دیگر، باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با رشته اقتصاد باشند.؛

تریدرها می‌توانند به دو صورت قانونی و غیرقانونی به کشورهای مختلف مهاجرت کنند که مهاجرت قانونی به کشورهای دیگر، مستلزم رعایت یک سری از شرایط کلی است؛ به طور مثال، همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، باید ویزای کاری از سازمان یا شرکتی مربوط به شغل ترید دریافت کنند و به کشور مورد نظر مهاجرت کنند. اما همه چیز به دریافت ویزا ختم نمی‌شود.

برای مهاجرت قانونی تریدرها به کشورهای دیگر، باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با رشته اقتصاد باشند؛ در این صورت سازمان‌ها و شرکت‌های حاضر در کشور مورد نظر می‌توانند جاب آفر ارسال کنند. همچنین در این راستا باید از وکلای حقوقی کمک بگیرند تا تمام مراحل به صورت قانونی پیش برود. 
این گونه بدون هیچ مشکلی می‌توانند مهاجرت کنند. 

مهاجرت و دریافت اقامت دائم با پراپ‌ تریدینگ

ترید روی حساب پراپی که از شرکت معتبر تهیه شده، برای تریدر قطعا می‌تواند گزینه مناسبی تحت عنوان رزومه کاری در زمینه بازارهای مالی باشد. از آن‌جایی که اکثر بروکرهای معتبر به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند، شرکت‌های پراپ به صورت واسط می‌توانند، این خدمات را برای ایرانیان فراهم کنند و از آن‌جایی که آن‌ها شعب اصلی خود را در خارج از ایران دارند و در داخل ایران شعبه‌ای ندارند، به راحتی می‌توانند تاریخچه معاملات خود را به همراه مهر و امضا از بروکر دریافت کنند.  

ترید روی حساب پراپی که از شرکت معتبر تهیه شده، برای تریدر قطعا می‌تواند گزینه مناسبی تحت عنوان رزومه کاری در زمینه بازارهای مالی باشد.

غیر از موردی که ذکر شد، حضور و فعالیت در یک شرکت پراپ‌ تریدینگ (که از لحاظ اعتبار ثابت شده و دارای گواهی‌نامه‌های معتبر جهت فعالیت است)، از لحاظ رزومه کاری برای تریدر می‌تواند بسیار پرقدرت‌تر عمل کند، چرا که تریدر باید از استراتژی قوی و نظم معاملاتی زیادی برخوردار بوده و بسته به میزان حضور و فعالیت وی در پراپ‌فرم مد نظر کارفرما را سریع‌تر قانع می‌کند که شایسته‌ترین فرد را برای این سمت کاری انتخاب کرده‌است؛ البته این درحالی است که جاب آفر مدنظر از سمت شرکت پراپ خارجی نباشد، که در غیر این صورت، تعداد پیشنهادهای کاری برای تریدر جهت مهاجرت افزایش پیدا می‌کند. 

بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها

متاسفانه تمام کشور ها برای مهاجرت تریدرها مناسب نیستند؛ به طوری که بهتر است کشور های مستعد و فعال در بازار های مالی را برای مهاجرت انتخاب کرد که در ادامه به توضیح کوتاهی در مورد تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم: 

متاسفانه تمام کشور ها برای مهاجرت تریدرها مناسب نیستند؛ به طوری که بهتر است کشور های مستعد و فعال در بازار های مالی را برای مهاجرت انتخاب کرد

1.آمریکا

قطعا آمریکا اولین گزینه به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها است؛ چرا که همیشه به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین اقتصادها شناخته شده است. بازار بورس نیویورک آمریکا بزرگ‌ترین بازار سرمایه در دنیاست و فرصت‌های شغلی بسیارزیادی در این کشور برای تریدرها وجود دارد و تریدر می‌تواند از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت کند. 

2.کانادا

پس از آمریکا، کانادا بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها است. چرا که در حوزه ترید و بازار های سرمایه همیشه یکی از کشورهای برتر بوده و یکی از بهترین اقتصادهای دنیا را از آن خود دارد. مانند آمریکا، تریدر می‌تواند تحت ویزاهای مختلفی به عنوان تریدر به این کشور مهاجرت کند و حتما باید نمره زبان خوب و ترجیحا در شرکت‌های مرتبط با شغل معامله‌گری خصوصا پراپ‌تریدینگ فعالیت داشته باشد. 

3. استرالیا

استرالیا راه‌های مهاجرتی زیادی را پیش روی تریدرها گذاشته است. این کشور یکی از قطب های اصلی تجارت محسوب می‌شود و اقتصاد بسیار خوبی دارد. تریدرها می‌توانند برای تحصیلات در رشته‌های مالی مانند اقتصاد به این کشور مهاجرت کنند؛ اما باید حتما مدرک زبان و همچنین تجربه کاری مرتبط داشته باشند. 

4. سنگاپور

سنگاپور به عنوان جذاب‌ترین و بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها محسوب می شود؛ زیرا یکی از قطب‌های اصلی فعالیت‌های صنعتی و تجاری در دنیا و دارای فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای تریدرها است. یکی از راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به کشور سنگاپور برای تریدرها، دریافت ویزای تحصیلی در راستای شغل مربوطه است که مانند تمام کشورهای دیگر، برای مهاجرت کاری به سنگاپور، تجربه کاری مرتبط و رزومه خوب اهمیت زیادی دارد. 

5.انگلستان

بازار سرمایه کشور انگلستان پس از آمریکا دومین بازار مالی بزرگ در دنیا است؛ به همین دلیل شرکت‌های زیادی در این زمینه در این کشور فعالیت دارند؛ پس بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها محسوب می‌شود که مانند خیلی از کشورهای دیگر می‌توانند مهاجرت تحصیلی را به انگلستان انجام دهند و برای دریافت اقامت دائم به عنوان تریدر، تحصیل باید در رشته مرتبط و اقتصادی باشد. برای فعالیت کاری و یا تحصیلی به عنوان تریدر در انگلیس، داشتن مدرک زبان خوب با نمره بالا الزامی است. 

سخن پایانی

همان‌طور که بالاتر کامل بررسی کردیم؛ بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها با استفاده از ویزای کاری، نیازمند رزومه کاری خوبی است که در حوزه کاری مرتبط و البته معتبر باشد و بتواند به صورت رسمی تاریخچه فعالیت تریدر را احراز نماید. لذا بهتر است مطمئن قدم بردارید و درگیر رویافروشی افرادی سودجو که متاسفانه باعث گمراهی فعالان این حوزه در کشور هستند نشوید، در نهایت گزینه های زیادی برای مهاجرت وجود دارند. 

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

مسلم زارعی
lk fghovi ktildnl ][,v fhdn lih[vj ;vn fh jvdn hdh av;j vhfdk s,n ldj,ki lnv; lujfv fi jvdnv fni
Yousefi
وقت بخیر تشکر از مطلب مفید و خدمات شما.
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ممنون از شما دوست عزیز
Yousefi
وقت بخیر تشکر از مطلب مفید و خدمات شما.
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ممنون از شما دوست عزیز
سهیل
نظرات خوبی بود. اینطور که متوجه شدم مهاجرت با ویزای کار باید با پیشنهاد یک شرکت تجاری خارجی باشد که استیمنت را می توان به آنها ارائه داد
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ممنون از شما دوست عزیز اگر بعنوان تریدر قصد مهاجرت داشته باشید ترید روی حساب پراپ که معتبر باشه تنها راهه .غیر این صورت یا باید با احداث شرکت در کشور مقصد اقامت بگیرید یا جاب افر که دیگر این مهاجرت به تریدر بودن نیازی نداره.
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram