6 دلیل برای اینکه حساب پراپ بخریم؟


زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاریخ انتشار : 1403/07/13

در اینجا به تفصیل به توضیح 6 دلیل برای خرید حساب پراپ می‌پردازیم که امیدواریم برای عزیزانی که در این عرصه فعالیت دارند؛ چه به صورت حرفه‌ای و تازه‌کار، مفید واقع شود. در خصوص مزیت‌ها و برتری‌های ترید روی حساب پراپ، در بلاگ "چرا پراپ از ترید شخصی بهتر است؟"، مفصل صحبت و به تفکیک برای هر گروه تریدر، عنوان کردیم، اما در اینجا به تفصیل به توضیح 6 دلیل برای خرید حساب پراپ می‌پردازیم که امیدواریم برای عزیزانی که در این عرصه فعالیت دارند؛ چه به صورت حرفه‌ای و تازه‌کار، مفید واقع شود. 


پیشگفتار

بازار فارکس، که به اختصار فارکس گفته می‌شود، بزرگترین بازار مالی دنیاست؛ که معامله‌ی ارزهای خارجی به صورت ۲۴ ساعته و در سراسر جهان انجام می‌شود، که برای ورود به این بازار و انجام معاملات ارزی، یک حساب شخصی فارکس نیاز است که در حقیقت یک حساب معاملاتی بوده که در یک بروکر معتبر فارکس افتتاح می‌شود. این حساب، بستر و امکانات لازم برای خرید و فروش ارزهای مختلف را فراهم می‌آورد. وجوهی که به این حساب واریز می‌‌شود، سرمایه اولیه‌ای برای انجام معاملات به شمار می‌رود و تماما متعلق به صاحب حساب است. 

بررسی ابعاد مختلف ترید روی حساب شخصی

ساخت این اکانت در بروکر که بالاتر به آن اشاره کردیم، ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، مانند: دسترسی به پلتفرم معاملاتی که امکان مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای ارزها، ثبت اردرهای خرید و فروش و مدیریت حساب شخصی را برای کاربر فراهم می‌کنند، انعطاف پذیری در معاملات، شرایطی را برای تریدر ایجاد می‌کند که با توجه به تحلیل های و استراتژی های خود، در هر ساعتی از شبانه روز به خرید و فروش ارزهای مختلف بپردازد و مورد آخر که توانایی استفاده از اهرم دلخواه است؛ به این صورت که برخی از بروکرها، امکان استفاده از اهرم را برای کاربران خود فراهم می‌کنند تا با سرمایه‌ی کم‌تر، حجم بیشتری از معاملات را انجام دهند.

در کنار مزایای ذکر شده، داشتن حساب شخصی معایب و محدودیت‌های زیادی را به همراه دارد چون: ریسک بالا که نوسانات شدید قیمتی در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه، می‌تواند منجر به ضرر و زیان قابل توجهی برای تریدران شود، نیاز به دانش و مهارت بالا و لزوم داشتن استراتژی ویژه که مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک را به همراه دارد ولی نیازمند زمان زیاد و تلاش بی‌وقفه است، عدم توانایی افتتاح حساب به علت کمبود سرمایه که برخی بروکرها، برای شروع، حداقل مقداری را مشخص می‌کنند یا در یک بازه زمانی، برای مقدار برداشت، حد معینی را مشخص کنند که همه و همه به محدودیت تریدر منجر می‌شود. 
بررسی ابعاد مختلف ترید روی حساب شخصی

معایب ترید روی حساب پراپ

پراپ تریدینگ که از بهترین روش های جذب سرمایه برای تریدران به شمار می‌رود، در کنار مزایا و شرایط ویژه و مثبتی که برای کاربران آن ایجاد می‌کند، متاسفانه معایبی هم به‌همراه دارد که جلوتر دقیق‌تر اشاره می‌کنیم.

پراپ‌فرم‌ها معمولا قوانین سفت و سختی برای چالش‌های خود در نظر می‌گیرند که برخی از آن‌ها درست و منطقی و برخی دیگر غیر منطقی و رد شده توسط بروکرهاست، مانند قانون ریسک شناور و mdl؛ که هیچ کدام از قوانین ریسک رابین‌سود نیستند.

قیمت‌های سرسام‌آور چالش‌های بعضی شرکت‌های پراپ که ریسک تریدر را برای انجام معاملات بیشتر می‌کند، در کنار کندی پاسخگویی پشتیبانی آنها، ممکن است فرصت‌های سودآوری زیادی از تریدر سلب کند. 

شاید مهم‌تریم عاملی باشد که هر تریدری جذب این حوزه یعنی ترید با حساب پراپ شود. به این صورت که تریدر بعد از گذراندن چالش یا آزمون‌های 1 تا 3 مرحله‌ای (بسته به نوع چالش تهیه شده توسط تریدر) به فاند و سرمایه‌ای دسترسی پیدا می‌کند که به شرکت پراپ تعلق دارد و معاملات خود را روی آن انجام می‌دهد. در صورت ادامه‌دار بودن سودآوری در حساب اصلی، بسته به نوع قوانین هر شرکت، از 65 تا 75 درصد سود به تریدر تعلق می‌گیرد. در این خصوص تیم رابین‌سود، چالش‌های 1 تا 2 مرحله‌ای با پلن‌های متنوع، از حداقل 5000 تا 15000 دلار فاند را با میزان تسهیم سود 75 تا 85 درصد برای تریدران در نظر دارد که در قسمت تعرفه‌های سایت رابین‌سود به ادرس  www.robinsood.com به‌خوبی امکان مشاهده و مقایسه وجود دارد.

6 دلیل خرید حساب پراپ:

اکنون به مزایا و دلایل دریافت حساب پراپ میپردازیم:

1. دستیابی به سرمایه دلخواه با حساب پراپ

شاید مهم‌تریم عاملی باشد که هر تریدری جذب این حوزه یعنی ترید با حساب پراپ شود. به این صورت که تریدر بعد از گذراندن چالش یا آزمون‌های 1 تا 3 مرحله‌ای (بسته به نوع چالش تهیه شده توسط تریدر) به فاند و سرمایه‌ای دسترسی پیدا می‌کند که به شرکت پراپ تعلق دارد و معاملات خود را روی آن انجام می‌دهد. در صورت ادامه‌دار بودن سودآوری در حساب اصلی، بسته به نوع قوانین هر شرکت، از 65 تا 75 درصد سود به تریدر تعلق می‌گیرد. در این خصوص تیم رابین‌سود، چالش‌های 1 تا 2 مرحله‌ای با پلن‌های متنوع، از حداقل 5000 تا 15000 دلار فاند را با میزان تسهیم سود 75 تا 85 درصد برای تریدران در نظر دارد که در قسمت تعرفه‌های سایت رابین‌سود به ادرس  www.robinsood.com به‌خوبی امکان مشاهده و مقایسه وجود دارد.

2. ریسک کم در پراپ‌تریدینگ

همانطور که در متن فوق اشاره کردیم، تریدر بعد از گذراندن چالش، به فاندی دست پیدا می‌کند که به شرکت پراپ تعلق دارد و می‌تواند با کمک آن به ترید بپردازد؛ این در حالی است که در صورت متضرر شدن، هیچ خسارتی مشمول شخص تریدر نمی‌شود و فقط در سود شریک است تا حدی که اگر سرمایه به‌طور کامل از دست برود، تریدر هیچگونه مسئولیت مالی نخواهد داشت. مجموعه رابین‌سود، برای به حداقل رساندن میزان ریسک تریدر، تعرفه‌ فوق‌العاده‌ای برای چالش‎‌ها در نظر گرفته و برای اولین بار در ایران، امکان ریست مرحله یا به‌طورکلی ریست چالش را بسته به نوع چالش، قرار داده‌است؛ تا آن‌جا که برای کاهش سطح استرس و ریسک تریدر، ریست در مرحله اول چالش رابین‌هودی به صورت بی‌شمار در صورت تمایل او‌، انجام می‌شود. 

3. امکان تست استراتژی شخصی در شرایط واقعی با پراپ‌تریدینگ

بسیاری از تریدران استراتژی معاملاتی دارند و در حساب دمو آن را بک تست و فوروارد تست کرده‌اند؛ اما چون عموما روی حساب دمو این کار را انجام داده‌اند و پذیرش ریسک آن روی حساب اصلی ندارند تا آن‌جا که فوروارد تست گرفتن روی حساب واقعی ممکن است برای آن‌ها برابر با از دست‌دادن کل سرمایه باشد. در این صورت با پرداخت مبلغی جزئی می‌توانند هم خود و هم استراتژی را تست کنند و در نهایت احتمال اینکه سرمایه بزرگی را از دست بدهند، خیلی کم است.

4. تعامل با افراد متخصص با پراپ‌تریدینگ

اکثر پراپ‌فرم‌ها تیم متخصص برای گروه منتور خود در نظر می‌گیرند که تعامل با چنین افراد خبره‌ای کمک شگفت‌انگیزی به سطح معاملات تریدر می‌کند و در صورت اجراسازی نکات توسط تریدر به مرور اشتباهات کاهش یافته و درصد سودآوری تریدر به مراتب توسعه پیدا می‌کند. تیم منتور و تراپیست رابین‌سود، به صورت روزانه و البته رایگان، در خدمت تمامی تریدرانی است که از خدمات این مجموعه اسنفاده می‌کنند؛ برای بهره‌مندی از آن کافیست با پشتیبانی هماهنگی لازم انجام شود. 

5. دسترسی به ابزارهای تحلیل قوی پراپ‌فرم

شرکت‌‌های پراپ برای توسعه مهارت‌ها و کاهش نواقص استراتژی تریدران خود، معمولا از ابزارهای تحلیل پیشرفته استفاده می‌کنند که تا سطح زیادی می‌تواند کمک‌کننده باشد. در همین جهت رابین‌سود تا تکمیل پنل آنالیز خود، اکسل آنالیزی منتشر کرده که به صورت آفلاین هر تریدری (نه فقط گروه تریدران رابین‌سود) می‌تواند در هر ساعت شبانه روز معاملات خود را، چه حساب پراپ، چه حساب شخصی، به صورت کامل بررسی کند. هم‌چنین منتورهای آموزش‌دیده و حرفه‌ای و البته با تجربه در زمینه ترید رابین سود، برای رشد حرفه‌ای کاربران تلاش می‌کنند. 

6. ترید بدون فشار روانی روی حساب پراپ

از آنجایی که تریدر هزینه‌ای بسیارکم را برای دریافت چالش پرداخت کرده که اغلب بسته به قانون خود شرکت پراپ‌فرم، با پرداخت سود مرحله‌ی اصلی امکان عودت آن (ریفاند) وجود دارد، فشار روانی خیلی کمی به نسبت ترید روی حساب شخصی را تحمل می‌کند که همین مورد به تصمیم‌گیری بدون هیجان او کمک می‌کند. به همین علت، هرکس با هر روحیه‌ای، از تریدر روی حساب پراپ لذت می‌برد. 


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

رضا مرادی
دیگه نگرانی ندارم و بهتر میتونم علمم رو روی چارت پیاده کنم
مهسا نیازی
عالی بود
الیاس شیرازی
اول سخته حساب پراپ داشتن توی ایران ولی واقعا واقعا حیف که از همون اول استادای تریدمون بهمون در مورد پراپ نمیگنننن حتما اونقدر باید توی این بازار ضرر بدیم تا بالاخره خودمون پیداش کنیم
محمدرضا
چون خسته ام از ضررهای مالی
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram